[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]

Kamerka






stat4u




SAMOLOT

PZL AN 2 "Andromeda"
wycofany z eksploatacji w maju 2011

Samolot PZL An-2 (SP- ANL) został wyprodukowany w zakładach WSK- Mielec w 1973 roku.
W tym samym roku ten egzemplarz został ufundowany przez ówczesny Urząd Wojewódzki
w Białymstoku Aeroklubowi Białostockiemu. W wyniku konkursu A.B. i "Gazety Białostockiej" samolotowi nadano nazwę "Andromeda". Przez już ponad trzydzieści lat służy on nieprzerwanie białostockiej sekcji spadochronowej. W tym okresie wielokrotnie przechodził zmiany malowania, opłutnienia i wymiany silnika. Samolot jest w wersji desantowej (zamontowane liny pokładowe)
i równocześnie może służyć jako salonka (miękkie fotele, wewnętrzne obicia). Samolotem latamy na wysokość 3000- 3500 metrów, w czasie od 30 do 50 minut (w zależności od warunków klimatycznych, ilości paliwa itp.)









PZL 104 "Wilga"

Samoloty typu "Wilga" są używane w Aeroklubie Białostockim od 1970 roku. Od tej pory przez klub przewinęło się kilka egzemplarzy, obecnie używane są SP- ECN (w wersji do skoków spadochronowych) i SP- AGG. Tym typem samolotu, zabierającego trzech skoczków latamy do wysokości 2000 metrów, najczęściej jednak są wykonywane skoki niskie do 1200 m.







SZD- 9 "Bocian"

"Bocian" to jedyny typ szybowca w Polsce z którego można wykonywać skoki spadochronowe.
W A.B. używamy do skoków egzemplarza o nr SP- 2803.





PZL AN 2

Samolot PZL An-2 (SP- FYX) został wyprodukowany w zakładach WSK- Mielec w 1985 roku. W okresie eksploatacji wielokrotnie przechodził zmiany malowania, opłutnienia i wymiany silnika. Samolot jest w wersji desantowej (zamontowane liny pokładowe). Do Aeroklubu Białostockiego samolot trafił w 2010, a pierwsze skoki wykonano z niego w czerwcu 2011. Samolotem latamy na wysokość 3000- 3500 metrów, w czasie od 30 do 40 minut (w zależności od warunków klimatycznych, ilości paliwa itp.)





PZL- 101 GAWRON

Samolot PZL 101 Gawron (SP- KZB) został wyprodukowany w zakładach WSK- Mielec w 197? roku. W Aeroklubie Białostockim był wykorzystywany do holowania szybowców i skoków spadochronowych, aż do końca lat 90- tych (1997?-1998?). Następnych kilkanaście lat Gawron był magazynowany w aeroklubowym hangarze. W 2010 roku nastąpiła jago reaktywacjia, po odpowiednim remoncie i umieszczeniu samolotu w klasie SPECAL pononie służy skoczkom i pilotom.







Cessna T207A

Cessna 2007 (F-GFDE) początkowo służyła członkom klubu spadochronowego na lotnisku Metz-Frescaty. Problemy finansowe zmusiły jednak spadochroniarzy do sprzedania samolotu. Zainteresowała się nim straż pożarna z Pyrénées-Orientales, która szukała następcy Cessny 172. Strażacy wykonujący dotychczas loty patrolowe potrzebowali samolotu, z pokładu którego będzie można wykonywać fotografie zagrożonych terenów z możliwością ich bezpośredniego przekazu. W samolocie dokonano wielu zmian, unowocześniono jego wyposażenie, wykonano otwór w dolnej części kadłuba oraz instalację do montażu kamer i aparatów fotograficznych. Obsługiwało go pięciu strażaków. Cessna wylatała w służbie 4000 godzin. Do prywatnego właściciela w Białymstoku trafiła w 2011 roku, sporadycznie udało się zrobić w tym czasie kilka testowych wylotów spadochronowych. Sezon 2013 przelatała ze skoczami w szkole spadochronowej "Omega" na lotnisku w Grądach, natomiast w 2014 roku została zakupiona przez Aeroklub Białostocki. Cessna na pokład zabiera do 6 skoczków, operację start- lądowanie na wysokość 4000 m (w zależności od warunków) osiąga w około 30 minut, zużywając przy tym ok. 45 litrów paliwa. Do wykonanie takiej operacji samolot potrzebuje drogi startowej utwardzonej min. 700 m. W Białymstoku używana jest do szkolenia SL, AFF, skoków w tandemie i innych. Używa znaków rejestracyjnych SP-ADE.








[Rozmiar: 1910 bajtów]

[Rozmiar: 4753 bajtów]
[Rozmiar: 207949 bajtów]
[Rozmiar: 207949 bajtów]
[Rozmiar: 2263 bajtów]

Szkolenie klasyczne metodą
Static Line na spadochronach
szybujących. Aby samodzielnie
wyskakiwać z samolotu,
oferujemy 3 skoki na linę
desantową z wysokości 1500 m.
Dalszy ciąg artykułu...

[Rozmiar: 13634 bajtów]
[Rozmiar: 13657 bajtów]
[Rozmiar: 13603 bajtów]
[Rozmiar: 2263 bajtów]

Nasz klub stwarza doskonałe
warunki do doskonalenia swoich
umiejętności w skokach
spadochronowych. Umożliwiamy
zdobycie licencji i świadectw
kwalifikacji wymaganych
przez F.A.I. i U.L.C
Dalszy ciąg artykułu...
[Rozmiar: 13634 bajtów]
[Rozmiar: 13657 bajtów]
[Rozmiar: 13603 bajtów]
[Rozmiar: 2263 bajtów]

AFF jest to najlepsza
i najbardziej efektywna nauka
swobodnego spadania. Po
ukończeniu kursu, skoczek
jest przygotowany i ma
możliwość wykonywania
samodzielnych skoków.
Dalszy ciąg artykułu...
[Rozmiar: 13634 bajtów]
[Rozmiar: 13657 bajtów]
[Rozmiar: 13603 bajtów]